تجاوز إلى المحتوى الرئيسي
logo
اللغة
  • عربي
  • English
Login الرؤية الليلية
  • الإدارة العليا
    • مكتب مدير الجامعة
    • نشأة الجامعة
    • الرؤية والرسالة والأهداف
    • الهيكل الإداري
  • الوكالات
    • وكالة الجامعة
    • وكالة الشؤون التعليمية والاكاديمية
    • وكالة التطوير والجودة
    • وكالة الدراسات العليا والبحث العلمي
    • وكالة الجامعة للفروع
    • وكالة الجامعة لشؤون الطالبات
  • العمادات
    • عمادة شؤون القبول والتسجيل
    • عمادة السنة التحضيرية
    • عمادة البحث العلمي
    • عمادة التطوير والجودة
    • عمادة الدراسات العليا
    • عمادة الموارد البشرية
    • عمادة تقنية المعلومات والتعليم عن بعد
    • عمادة شؤون المكتبات
    • عمادة خدمة المجتمع والتعليم المستمر
    • عمادة شؤون الطلاب
    • معهد البحوث والخدمات الاستشارية
  • المركز الإعلامي
    • مركز الأخبار
    • الملف الصحفي
    • المطبوعات
    • صحيفة جامعتي
    • ألبوم الصور
    • ألبوم الفيديوهات
    • الفعاليات
  • مبادرات ومراكز
    • مركز المعلومات الإحصائية
    • حاضنة الأعمال
    • مركز الوثائق والمحفوظات
    • مركز تطوير التعليم الجامعي
    • المجلس العلمي
    • معرفة
  • المكتبة
    • مكتبات الجامعة
    • المكتبة الرقمية السعودية
  • القبول والتسجيل
اللغة
  • عربي
  • English

Social

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
موقع حكومي رسمي تابع لحكومة المملكة العربية السعودية
كيف تتحقق
روابط المواقع الالكترونية الرسمية السعودية تنتهي بـ edu.sa

جميع روابط المواقع الرسمية التعليمية في المملكة العربية السعودية تنتهي بـ sch.sa أو edu.sa

المواقع الالكترونية الحكومية تستخدم بروتوكول HTTPS للتشفير و الأمان.

المواقع الالكترونية الآمنة في المملكة العربية السعودية تستخدم بروتوكول HTTPS للتشفير.

مسجل لدى هيئة الحكومة الرقمية برقم:

20250731655
الرئيسية

مواقع أعضاء هيئة التدريس

  • الموقع الرئيسي للجامعة
  • أعضاء هيئة التدريس
  • الخدمات الإلكترونية
    • خدمات الطلاب
    • خدمات أعضاء هيئة التدريس
    • خدمات الموظفين
    • خدمات الزوار
    • بوابة الخدمات الإلكترونية
  • اتصل بنا
    • نموذج التواصل
    • أرقام هامة
    • خرائط الوصول

مواقع أعضاء هيئة التدريس

كل ما تحتاجه من أستاذك… في مكان واحد

Breadcrumb

  1. الرئيسية /
  2. أعضاء هيئة التدريس /

د.افسيا جمال ميدين محمد

أستاذ مساعد كلية غير محدد
  • وادي الدواسر
  • 011-588-8888
  • aj.mohammed@psau.edu.sa
  • السيرة الذاتية
  • الأبحاث العلمية

المؤهلات العلمية

  •  PhD in English Language Teaching from Acharya Nagarjuna University in 2014  M.Phil in English Language Teaching from Acharya Nagarjuna University in 2009  M.A in English Literature from Andhra University in 1994  B.A English Literature from Acharya Nagarjuna University in 1992  Diploma in TESOL(160 hour International TESOL Program) from The American TESOL Institute in 2015

الاهتمامات البحثية

  • English Language Learning Practices

الخبرات

  • 13/9/2015 - حتى الآن - Assistant Professor - Prince Sattam Bin AbdulAziz University

مهام ومسؤوليات

  •  Teaching English as Second and Foreign Language adopting several strategies to make the language learning easier among the second and foreign language learners.  Employing innovating language learning strategies in teaching all language forms including vocabulary, grammar, critical thinking and analysis.  Training the students in mock- interviews, role plays, group discussions and debates.  Designing tasks and activities as per the learning levels of the students and inspiring them to learn through activities effectively.  Channeling their interests towards overall development with oral presentations, mini projects, participating in various college events.  Organizing seminars, workshops, training modules, college events

الأبحاث العلمية

  • 1. Developing Language Learning through English Cartoons and Technological Applications among Elementary Students- A Study. Bioscience Biotechnology Research Communications 2321-4007 14, No 8 (2021) ESCI Pg 242-245
  • 2. Proceedings of an International Webinar on “Challenges in Teaching English Language, Linguistics & Literature among ESL/EFL Students” (IWCELT 2020) November 30, 2020. Available at https://www.theuniversejournal.com/
  • 3. Investigating factors Affecting Listening Comprehension among EFL Students in a Saudi Girls’ College. International Journal of Future Generation Communication and Networking. ISSN: 2233-7857 IJFGCN Vol. 13, No. 3, (2020), pp. 2642–2650.
  • Available at https://sersc.org/journals/index.php/IJFGCN/article/view/29899
  • 4. Women’s Participation in Indian Nationalist Movement: An Assessment through Bhabani Bhattacharya’s A Goddess Named Gold. International Journal of Future Generation Communication and Networking. ISSN: 2233-7857 IJFGCN. Vol. 13, No. 3, (2020), pp. 2377–2383. Available at https://sersc.org/journals/index.php/IJFGCN/article/view/29321
  • 5. Traditional Teaching or Virtual Learning: Better Option? International Journal of Psychosocial Rehabilitation. ISSN: 1475-7192. Vol 24 (2020) pp 11267-11276 Available at
  • 6. An Investigation of EFL Learners' Perceptions Towards Establishing a Digital Language Laboratory in a Saudi College. International Journal of Future Generation Communication and Networking. ISSN: 2233-7857 IJFGCN. Vol.13, No 2 (2020) pp. 1085-1090
  • Available at http://www.sersc.org/journals/index.php/IJFGCN/article/view/15782
  • 7. Relevance of Teaching & Learning Listening Comprehension in Saudi Context- A Review
  • Book chapter entitled, Language Teaching, Literature and Linguistics-Practices. Lambert Academic Publications, Germany, 2019. Print
  • 8. Has English Globalization Affected Arabic Language?--- A Survey Based Study in Saudi. Smart Moves Journal IJELLH, [S.l.], v. 7, n. 10, p. 18, oct. 2019. ISSN 2321-7065. Available at:
  • https://www.ijellh.com/OJS/index.php/OJS/article/view/9922
  • 9. Exploring The Speaking Strategies Adopted By Female Undergraduate Language Learners In College Of Arts And Sciences For Girls, Wadi @ Psau. International Review Of Humanities And Scientific Research By International Scientific Indexing ISSN (Online) : 2519-5336 Vol 3, Issue 4 Dec, 2018 Pg-592-603. Available at https://www.irhsr.org/papers/1545982930.pdf
  • 10. Action Research to Enhance Speaking Skills among Female Graduates of Arts @ PSAU. Modern Journal of Language Teaching Methods, ISSN-2251-6204, Vol. 8, Issue 4, April 2018 Pg-67-86.
  • Available at http://mjltm.org/article-1-77-en.pdf
  • 11. Speaking Skills among Saudi Female Students @ College of Arts & Science, PSAU, Wadi Aldwasir---Need Profile, American Journal of Engineering Research (AJER) 2017 American Journal of Engineering Research (AJER) e- ISSN: 2320-0847 p-ISSN : 2320-0936 Volume-6, Issue-10, pp-206-211 . Available at www.ajer.org Research Paper Open Access Page 206.
  • http://ajer.org/papers/v6(10)/ZC0610206211.pdf
  • 12. Embracing Autonomy Strategy in Learning Second Language. Epitome: International Journal of Multidisciplinary Research. ISSN: 2395-6968 Vol. III, Issue IV, April 2017.
  • Available at http://www.epitomejournals.com
  • 13. Vocabulary Strategy Training- A Rational Study among Engineering Students. IRA-International Journal of Education & Multidisciplinary Studies ISSN 2455–2526; Vol.06, Issue 01 (2017) Pg. no. 56-79 Institute of Research Advances.
  • Available at http://research-advances.org/index.php/IJEMS
  • 14. Adopting Translation as a Teaching Device to Students from Telugu Medium/Background :A Study Veda’s Journal of English Language and Literature (JOELL) An International Peer Reviewed Journal Vol.4, Spl.Issue 1, 2017.
  • Available at http://www.joell.in
  • 15. Vocabulary Learning Theories- A Keen Perspective Global Journal for Research Analysis, ISSN No 2277 - 8160 IF : 3.62 | IC Value 80.26, Volume-5, Issue-12, December-2016.
  • https://www.worldwidejournals.com/global-journal-for-research-analysis-
  • GJRA/issues.php?m=December&y=2016&id=59
  • 16. Micro Teaching Skills Based Second Language Learning Indian Scholar, An International Multi Disciplinary Research e-Journal, ISSN 2359- Vol. 3 Issue I September 2016.
  • Available at http://www.indianscholar.co.in/
  • 17. A Need Analysis of Communicative Techniques among Technical Students. IOSR Journal Of Humanities And Social Science (IOSR-JHSS) Volume 21, Issue 5, Ver. 3 (May. 2016) PP 85-90 e-ISSN: 2279-0837, p-ISSN: 2279-0845. DOI: 10.9790/0837-2105038590. Available at www.iosrjournals.org 85 | Page www.iosrjournals.org
  • 18. Learning second Language Through Useful Resourceful Practices. Indian Scholar, An International Multi -Disciplinary Research e-Journal, ISSN 2359-109X. Vol.2 Issue III, March, 2016.
  • Available at http://www.indianscholar.co.in/
  • 19. Vocabulary Strategies Required Among the Students of Engineering Colleges in Andhra Pradesh- An Analysis” IJELLH International Journal of English Language, Literature and Humanities ISSN: 2321-7065.Volume III Issue IX, November 2015.
  • Available at http://ijellh.com/wp-content/uploads/2015/11/29.-Dr.-AFSHA-JAMAL-paper-final1.pdf
  • 20. English Language Acquisition at Engineering Colleges in Andhra Pradesh, India Al Musannah College of Technology, Oman Language, Culture and Education, A Collection of Papers in Applied Linguistics, Cultural Anthropology and Educational Studies, Revised edition: 2015, ISBN 978-1-329-10281-1 Oman 2015, Pp, 205-220.
  • 21. Learning English as Second Language in the Engineering Colleges of A.P. Pune Research, an International Journal in English. ISSN 2454-3454, Volume 1,Issue-1- Aug, 2015, Online. Available at www.puneresearch.com
  • 22. Intricacies in Teaching English to Multi-lingual Learners", A Bi-annual Interdisciplinary Research Journal- Teaching of English in the Cyber Age, Special Issue I, ISSN 2229-4554, March 2012, Pp, 130-132. Print.
  • 23. Ethno Methodology – An Innovative approach to Discourse Analysis", ELT Voices. India, Vol.2, Issue 3, June 2012, Pp. 17 – 30. Available at
  • http://eltvoices.in/access-journal/volume-ii/issue-iii//
  • 24. Embracing Relevant Strategies in Acquisition of Verbal Skills in the Second Language Learning: A Dire Need.” The Criterion, an International Journal, Vol. 3, Issue 4, ISSN 0976-8165 December 2012, P.1-11.Available at http://vishwanathbite.blogspot.in/2013/01/vol-iii-issue-iv-criterion.html
  • 25. Pathetic Conditions of Muslim Women Depicted in the Works of Salma- A Perspective” ISSN 2321 –3108. Vol.1.Issue.2;2013. May 2013 Pp. 1-3. Print
  • 26. Language Learning in Engineering Colleges of Andhra Pradesh. Research Journal of English Language and Literature (RJELAL) A Peer Reviewed International Journal - ISSN 2321 – 3108 Vol.1.Issue.3.;2013, August.Pp.109-113.
  • http://www.rjelal.com/RJELAL%20VOL.1.ISSUE.3/AFSHA%20109-113.pdf
  • 27. Inner Voices of Dalit Women- Bama Faustina. Exploring Fourth world literatures", Vol.02 Offset Press, New Delhi – 2011. Print
  • 28. Relevant Strategies in Learning Vocabulary – The Need of the Hour in a book titled - Perspectives of Quality Enhancement in Higher Education, Serials Publications,ISBN:978-81-8387-536-3,Sept.2012.
  • 29. Information &Communication Technology-Its Impact on Language Learning. English Language Teaching @ World Wide Web, Authors Press, New Delhi – 2011.

تواصل مع قيادات الجامعة

أبناءنا الطلاب والطالبات، يسعدنا التواصل معكم واستقبال استفساراتكم من خلال نظام تواصل

تواصل
  • معلومات تفيدك
    • دليل الجامعة
    • التقويم الأكاديمي
    • جامعات محلية ودولية
    • البيانات المفتوحة
  • خارطة البوابة
    • التوظيف
    • خريطة الموقع
    • مواقع ذات صلة
    • أسئلة متكررة
    • النسخة السابقة للبوابة
  • الأتمتة والتحول الرقمي
    • الدعم الفني للخدمات الإلكترونية
    • فريق البوابة الإلكترونية
    • تقنية المعلومات
  • السياسات والإجراءات
    • سياسات البوابة
    • المناقصات

إدارة العلاقات العامة والإعلام

  • للاتصال من داخل الجامعة 1200
  • للاتصال من خارج الجامعة 011-588-1200
  • البريد الإلكترونى pr@psau.edu.sa
  • لطلب خدمة وفتح بلاغ للأعطال ithelp.psau.edu.sa

© جامعة الأمير سطام بن عبد العزيز 2022

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

تصميم وتطوير عمادة تقنية المعلومات والتعليم عن بعد