تجاوز إلى المحتوى الرئيسي
logo
اللغة
  • عربي
  • English
Login الرؤية الليلية
  • الإدارة العليا
    • مكتب مدير الجامعة
    • نشأة الجامعة
    • الرؤية والرسالة والأهداف
    • الهيكل الإداري
  • الوكالات
    • وكالة الجامعة
    • وكالة الشؤون التعليمية والاكاديمية
    • وكالة التطوير والجودة
    • وكالة الدراسات العليا والبحث العلمي
    • وكالة الجامعة للفروع
    • وكالة الجامعة لشؤون الطالبات
  • العمادات
    • عمادة شؤون القبول والتسجيل
    • عمادة السنة التحضيرية
    • عمادة البحث العلمي
    • عمادة التطوير والجودة
    • عمادة الدراسات العليا
    • عمادة الموارد البشرية
    • عمادة تقنية المعلومات والتعليم عن بعد
    • عمادة شؤون المكتبات
    • عمادة خدمة المجتمع والتعليم المستمر
    • عمادة شؤون الطلاب
    • معهد البحوث والخدمات الاستشارية
  • المركز الإعلامي
    • مركز الأخبار
    • الملف الصحفي
    • المطبوعات
    • صحيفة جامعتي
    • ألبوم الصور
    • ألبوم الفيديوهات
    • الفعاليات
  • مبادرات ومراكز
    • مركز المعلومات الإحصائية
    • حاضنة الأعمال
    • مركز الوثائق والمحفوظات
    • مركز تطوير التعليم الجامعي
    • المجلس العلمي
    • معرفة
  • المكتبة
    • مكتبات الجامعة
    • المكتبة الرقمية السعودية
  • القبول والتسجيل
اللغة
  • عربي
  • English

Social

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
موقع حكومي رسمي تابع لحكومة المملكة العربية السعودية
كيف تتحقق
روابط المواقع الالكترونية الرسمية السعودية تنتهي بـ edu.sa

جميع روابط المواقع الرسمية التعليمية في المملكة العربية السعودية تنتهي بـ sch.sa أو edu.sa

المواقع الالكترونية الحكومية تستخدم بروتوكول HTTPS للتشفير و الأمان.

المواقع الالكترونية الآمنة في المملكة العربية السعودية تستخدم بروتوكول HTTPS للتشفير.

مسجل لدى هيئة الحكومة الرقمية برقم:

20250731655
الرئيسية

مواقع أعضاء هيئة التدريس

  • الموقع الرئيسي للجامعة
  • أعضاء هيئة التدريس
  • الخدمات الإلكترونية
    • خدمات الطلاب
    • خدمات أعضاء هيئة التدريس
    • خدمات الموظفين
    • خدمات الزوار
    • بوابة الخدمات الإلكترونية
  • اتصل بنا
    • نموذج التواصل
    • أرقام هامة
    • خرائط الوصول

مواقع أعضاء هيئة التدريس

كل ما تحتاجه من أستاذك… في مكان واحد

Breadcrumb

  1. الرئيسية
  2. /
  3. أعضاء هيئة التدريس
  4. /

د.محمد جمال عيد السحراوي

دكتوراة ادارة التمريض - كلية التمريض - جامعة المنصورة أستاذ مشارك كلية التمريض
  • الخرج
  • 011-588-6386
  • m.elsehrawy@psau.edu.sa
  • السيرة الذاتية
  • الأبحاث العلمية

المؤهلات العلمية

  • دكتوراة ادارة التمريض جامعة المنصورة 2018

  • ماجستير ادارة التمريض جامعة المنصورة 2014

الاهتمامات البحثية

  • Patient safety - quality of nursing care - leadership styles - quality of life - healthcare marketing - accreditation - burnout - organizational citizenship behavior

الخبرات

  • ديسمبر 2023 - حتى الآن - مشرف قسم إدارة وتعليم التمريض - كلية التمريض - جامعة الامير سطام بن عبد العزيز

الأبحاث العلمية

  • Effect of Wearing a Face Mask on Oxygen Saturation among Hemodialysis Patients Versus Healthy Staff Members
  • Burnout and Stress among Healthcare Workers at Primary Healthcare Centers: The Role of COVID-19 Pandemic
  • Hepatitis C Prevalence in Patients Attending a Free Cataract Surgery Camps in Southern areas of Khyber Pakhtunkhwa, Pakistan.
  • Traditional practices and beliefs of postpartum primipara mothers concerning maternal and newborn care.
  • The effect of paradoxical leadership on nurse’s job performance: the mediating role of thriving at work.
  • Cultural Influences: Female Students’ Awareness and Perception Regarding Human Papillomavirus Vaccine.
  • Staff Nurses' Perspective on Authentic Leadership's Role in Creativity, Job Crafting, and Deviant Behaviors at Work.
  • The role of nursing in promoting nutritional awareness: insights from interactive educational approaches.
  • .Factors influencing nurses’ decision to blow the whistle: a systematic review
  • Role of Toxic Leaders in Shaping the Healthcare Providers’ Engagement.
  • Epidemiology of surgical site infections post-cesarean section in Africa: a comprehensive systematic review and meta-analysis.
  • Impact of job crafting and work engagement on the mental and physical health of palliative care nurses.
  • The Coexistence of Hypertension and Arthritis Was Not Associated with Pain Severity in Community-Dwelling Older Adults in the United States.
  • Role of Learning Approaches and Reflective Thinking on Academic Performance among Nursing Students
  • Attention-deficit/hyperactivity disorder and post-traumatic stress disorder adult comorbidity: a systematic review
  • Navigating the fear: assessing nursing students’ concerns and preventive practices in response to Monkeypox in Egypt
  • Over view related Self-care management for asthmatic patients
  • Barriers and facilitators to breast cancer screening among women in primary care settings
  • Flourished nursing; factors improving nursing motivation at Al-Kharj Governorate, Saudi Arabia
  • The Unseen Burden: Relationship Between Burnout and Gastrointestinal Symptoms among Healthcare Providers. Review Article
  • Facilitators and barriers to AI adoption in nursing practice: a qualitative study of registered nurses' perspectives
  • Potential microbial hazards of the external auditory canal in users of over-ear, in-ear, and on-ear earsets
  • A Longitudinal Decline in Walking Speed Is Linked with Coexisting Hypertension and Arthritis in Community-Dwelling Older Adults
  • Knowledge, Attitude, and Practice on Cervical Cancer Prevention among Female University Students in Al-Kharj, Saudi Arabia
  • Effects of acupressure on recurrent headache and anxiety among university students, quasi-experimental study
  • Advancing Trauma Studies: A Narrative Literature Review Embracing a Holistic Perspective and Critiquing Traditional Models
  • Pediatric Nurses’ performance enhancement regarding management of quality Sensitive nursing Indicator: Pediatric IV infiltration in intensive care units
  • Effectiveness of competency-based training on Nurses’ performance regarding oxygen administration safety for children with respiratory disorders
  • Impact of Educational Guidelines on Oral Mucositis Severity and Quality of Life in Oncology Patients Receiving Chemotherapy: A Quasi-Experimental Study
  • Transformational Leadership, Psychological Empowerment, and Organizational Citizenship Behaviors among Nursing Workforce: A Single Mediation Analysis
  • Acceptance to take COVID-19 vaccine and its relation to COVID-19 infection
  • Assessment and mitigation of sleep disturbances in Egyptian acute care settings
  • Multisite Pain and Intensity were Associated with History Fall among Older Adults: A Cross-Sectional Study
  • Effectiveness of an educational program on coping, self-efficacy and health-related quality of life of patients with permanent pacemaker implantation: A quasi-experimental study
  • Consumption of aphrodisiac drugs without Prescription among Men in Saudi Arabia: Cross Sectional Study
  • Psychosocial Predictors of Ventilator weaning Outcomes among patients in intensive care units
  • Knowledge and attitudes of male nursing students concerning male breast cancer and ways of prevention
  • Factors influencing aggressive behavior as perceived by university students
  • Evaluation of Patient safety skills among nursing students
  • Palliative and Supportive Care for Patients with End-Stage Hepatocellular Carcinoma: Perspectives of Egyptian Domestic Caregivers
  • Nursing Students’ Knowledge, Attitude, and Practice Regarding Disaster Preparedness: A Cross-Sectional Study
  • Enhancing Nurses’ Well-Being: Exploring the Relationship between Transformational Leadership, Organizational Justice, and Quality of Nursing Work Life
  • Healthcare Providers' Awareness of Occurrence Variance Reports and Their Magnitude at Accredited Versus Non-Accredited Hospitals: A Cross-Sectional Descriptive Study
  • Staff Nurses' Perspective on Authentic Leadership's Role in Creativity, Job Crafting, and Deviant Behaviors at Work
  • Factors Affecting Occurrence of Nursing Errors in Operating Room: Suggestive Preventive Guidelines

تواصل مع قيادات الجامعة

أبناءنا الطلاب والطالبات، يسعدنا التواصل معكم واستقبال استفساراتكم من خلال نظام تواصل

تواصل
  • معلومات تفيدك
    • دليل الجامعة
    • التقويم الأكاديمي
    • جامعات محلية ودولية
    • البيانات المفتوحة
  • خارطة البوابة
    • التوظيف
    • خريطة الموقع
    • مواقع ذات صلة
    • أسئلة متكررة
    • النسخة السابقة للبوابة
  • الأتمتة والتحول الرقمي
    • الدعم الفني للخدمات الإلكترونية
    • فريق البوابة الإلكترونية
    • تقنية المعلومات
  • السياسات والإجراءات
    • سياسات البوابة
    • المناقصات

إدارة العلاقات العامة والإعلام

  • للاتصال من داخل الجامعة 1200
  • للاتصال من خارج الجامعة 011-588-1200
  • البريد الإلكترونى pr@psau.edu.sa
  • لطلب خدمة وفتح بلاغ للأعطال ithelp.psau.edu.sa

© جامعة الأمير سطام بن عبد العزيز 2022

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

تصميم وتطوير عمادة تقنية المعلومات والتعليم عن بعد