Skip to main content
logo
اللغة
  • عربي
  • English
Login الرؤية الليلية
  • Top Management
    • Rector Office
    • The Emergence Of The University
    • Vision, Mission and Objectives
    • The Administrative Structure
  • Vice Rectories
    • Vice-Rectorate
    • Vice Rectorate of Academic and Educational Affairs
    • Vice-Rectorate for Development and Quality
    • Vice-Rectorate of Graduate Studies and Scientific Research
    • Vice-Rectorate of Branches
    • Vice-Rectorate of Female Students Affairs
  • Deanships
    • Deanship of Admission and Registration
    • Deanship of Preparatory Year
    • Deanship of Scientific Research
    • Deanship of Development and Quality
    • Deanship of Postgraduate Studies
    • Deanship of Human Resources
    • Deanship of IT and Distance Learning
    • Deanship of Library Affairs
    • Deanship of Community Service and Continuing Education
    • Deanship of Student Affairs
    • Institute of Research and Consulting Services
  • Media Center
    • News Center
    • Press Kit
    • Publications
    • University Newspaper
    • Photo Albums
    • Videos Album
    • Events
  • Initiatives and centers
    • Statistical Information Center
    • Business Incubator
    • Documents and Archive Center
    • University Education Development Center
    • Scientific Council
    • Marefa
  • The Library
    • University Libraries
    • Saudi Digital Library
  • Admission and Registration
اللغة
  • عربي
  • English

Social

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Official government website of the Government of the Kingdom of Saudi Arabia
How to verify
Links to official Saudi websites end with edu.sa

All links to official websites of government agencies in the Kingdom of Saudi Arabia end with gov.sa.

Government websites use the HTTPS protocol for encryption and security.

Secure websites in the Kingdom of Saudi Arabia use the HTTPS protocol for encryption.

Registered with the Digital Government Authority under number :

20250731655
Home

Faculty Members

  • Main Portal
  • Faculty Members
  • E-Services
    • Students Services
    • Faculty Members Services
    • Employees Members Services
    • Visitors Services
    • E-Services Portal
  • Contacts
    • Contact Form
    • Important Numbers
    • Maps

مواقع أعضاء هيئة التدريس

كل ما تحتاجه من أستاذك… في مكان واحد

Breadcrumb

    You are here:
  1. Home
  2. /
  3. Faculty Members
  4. /

Dr.Shouket Ahmad . Tilwani

دكتوراه. باللغة الإنجليزية Associate Professor College of Science and Humanity Studies in Alkharj
  • Room no: 3B11, Department of English, College of Science and Humanities, Prince Sattam bin Abdulaziz, University, Al-kharj, Saudi Arabia.
  • 011-588-8185
  • s.tilwani@psau.edu.sa
  • Curriculum Vitae
  • Publications

Education

  • B. A. in English B. A. Education. Masters in English M.Phil. in English PhD. in English

Research Interests

  • Post-colonial Literature, New Literatures, Discourse Analysis. Post-colonial Discourse, Intertextuality, Language and the use of language use the modern times.

Experience

  • 12/03/2016 - until now - Assistant Professor - Prince Sattam Bin Abdelaziz University

Responsibilities

  • I have been assigned the roles to the following committees of the department. The PDF template attached here will give a good understanding of the responsibilities I am assigned in the department besides teaching. 1. لجنة الارشاد الاكاديمي 2. لجنة ضمان الجودة والتطوير 3. لجنة الأنشطة الطلابية والاعلام 4. لجنة خدمة المجتمع: 5. نادى اللغة الانجليزية 1. Academic Advising Committee 2. Quality Assurance and Development Committee 3. Student Activities and Media Committee 4. Community Service Committee: 5. English language club Responsibilities Assigned to Dr. Shouket Ahmad Tilwani 4. لجنة الارشاد الاكاديمي تختص اللجنة بإرشاد وتوجيه الطلبة في القسم فيما يخص المواد الدراسية والمهارات الضرورية ومتابعة الطلبة المتعثرين وإرشادهم أكاديميا ونفسيا. تشكيل اللجنة: د- شوكت احمد تلواني رئيسا د. أبوبكر سليمان عبدالماجد أمينا د. أختر حبيب شاه عضوا د. محمد جمشيد سكرتيرا مهام اللجنة: 1. الإشراف ومتابعة عمل المرشدين الأكاديميين فى القسم. 2. توزيع طلبة القسم إلى مجموعات وتحديد أسماء المرشدين الأكاديميين من أعضاء هيئة التدريس أو من فى حكمهم فى كل مجموعة ويكون ذلك فى بداية كل عام جامعى، وتقوم اللجنة بإعلام المرشدين الأكاديميين بأسماء الطلبة المخصصين لكل مجموعة. 3. مساعدة المرشدين الأكاديميين فى عملهم وتذليل ما قد يواجههم من مصاعب وذلك بالتنسيق مع وكيل الكلية. 4. استقبال ما يرفعه كل مرشد أكاديمى من تقارير دورية عن سير دراسة الطالب خلال السنة وكذلك ما قد يرفعه المرشد الأكاديمى من تقارير استثنائية عن حالات معينة مثل المعدلات المتدنية أو ضعف المستوى العام للطالب. 5. مناقشة مشاكل الطلاب التى قد تؤثر على مستوى تحصيلهم العلمى وإيجاد الحلول لها 6. النظر فى شكاوى الطلاب تجاه أى مقرر وإيجاد الحلول والرفع بذلك إلى وكيل الكلية 7. التوعية بأهمية الإرشاد الأكاديمى وأهمية التواصل مع المرشد الأكاديمى و ذلك بنشر كتيبات ومنشورات واستخدام موقع الكلية لهذا الغرض. 8. الإشراف على برامج توجيهية للطلاب المستجدين للتعريف بنظام الدراسة و الاختبارات فى الكلية. 9. الرفع بشكل دورى بتقرير يشتمل على أعمال اللجنة وكذلك تقريرا عن مستويات الطلاب إلى وحدة الارشاد الاكاديمي بالكلية. 2. لجنة الأنشطة الطلابية والاعلام تختص اللجنة بتنظيم الانشطة الطلابية المختلفة داخل القسم وحث الطلاب على المشاركة الفاعلة وفيما يختص بالشق الاعلامي فان اللجنة منوط بها الإشراف على عكس الصورة الطيبة للقسم من خلال التعريف بالأنشطة الأكاديمية والثقافية مع العمل على توثيقها ونشرها في وسائل الاعلام المتاحة وموقع الكلية . كما تعمل اللجنة على بث الرسائل المتعلقة بالمناسبات العامة والخاصة لأعضاء هيئة التدريس والطلاب حسب ما تقتضيه الضرورة بغرض توصيل المعلومة بالسرعة المطلوبة. تشكيل اللجنة : د- وحيد التهامي رئيسا د. شوكت تلواني عضوا د- محمد سالم كيزهاتا عضوا أ.فهد عبدالله البرقان عضوا د. محمد زوول كريم سكرتيرا مهام اللجنة: 1. إيجاد أنشطة لا صفية تساعد في تنمية المهارات الإبداعية للطالب . 2. اكتشاف المواهب والقدرات للطالب . 3. إيجاد أنشطة تساعد على قضاء الوقت والفراغ للطالب . 4. تحفيز الطلاب على المشاركة فى الانشطة والمسابقات التى تقام على مستوى الكلية والجامعة . 5. متابعة كل المناسبات الوطنية والاكاديمية و الثقافية والاجتماعية وتوثيقها وعكس ما ينتج عنها من توصيات لعرضها للجهات ذات الاختصاص . 6. تطبيق انظمة الاتصال والتواصل عبر الشبكات من خلال المجموعات لأعضاء هيئة التدريس أو الطلاب لتوصيل الرسائل الاعلامية المطلوبة بسرعة فائقة والعمل على رسم الخطط المستقبلية البديلة في حالة حدوث أي طارئ . 7. متابعة مستوى الاداء للعمل الاعلامي من خلال وسائل الاعلام المختلفة مع التركيز على ما يتعلق بالقسم من رسائل اعلامية والعمل على تحليلها والتصدى للرسائل الخاطئة و التي لها اثار سالبة على مسيرة الكلية او منسوبيها .مع وضع جداول زمنية لتنفيذ خططها خلال الفصل الدراسي 3. لجنة خدمة المجتمع: تختص اللجنة بتفعيل التواصل والعمل المشترك مع مؤسسات المجتمع. تشكيل اللجنة: د. أحمد المكروب رئيسا د- شوكت احمد تلواني أمينا د. صهيب عالم عالم سكرتيرا مهام اللجنة: 1. تنظيم البرامج والأنشطة الاجتماعية التى تخدم المجتمع . 2. التواصل مع الجمعيات والمؤسسات والمراكز الخيرية بهدف دعم ومساندة برامجهم وأنشطتهم داخل القسم . 3. توجيه بحوث أعضاء هيئة التدريس وبحوث التخرج نحو القضايا والمشكلات التي تهم منظمات المجتمع المدني . 4. تقديم الاستشارات المتخصصة للجمعيات والمؤسسات وفق الية متفق عليها بين القسم والجهة المعنية . 5. تحفيز الطلاب على المشاركة في أنشطة خدمة المجتمع . 6. تبادل الزيارات مع المؤسسات والهيئات والجمعيات. 4. لجنة ضمان الجودة والتطوير تختص اللجنة بالإشراف على نشاطات وأعمال الجودة والاعتماد الأكاديمي على مستوى القسم تشكيل اللجنة: د- محمد الياس ابراهيم رئيسا د- وحيد محمد أبو السعود التهامي أمينا د. شوكت أحمد تلواني عضوا د. أبوبكر سليمان عبدالماجد عضوا د. محمد عثمان غني عبدالجليل عضوا أ- طارق رشيد عبدالر شيد سكرتيرا مهام اللجنة: 1. رسم السياسات العامة للتطوير والجودة على مستوى القسم 2. نشر ثقافة الجودة في القسم ودعم الأنشطة المتعلقة بها 3. الإشراف على نشاطات التقويم والاعتماد الأكاديمي القسم 4. متابعة مستوى الانضباط والجودة في القسم 5. العمل على التحسين المستمر للجودة بالقسم 6. ترشيح المتميزين من منسوبي القسم لجوائز التميز المختلفة 5. نادى اللغة الانجليزية يختص النادى بتنظيم الانشطة والفعاليات التى من شأنها تنمية مهارات اللغة لدى الطلاب. تشكيل اللجنة : د. صهيب عالم عالم رئيسا د. محمد سالم كيزهاتا أمينا د. محمد عثمان غني عضوا د. شوكت تيلواني عضوا أ. محمد القرعاوي سكرتيرا المهام: 1. مساعدة الطلاب لإجادة اللغة الإنجليزية على أحسن وجه ممكن . 2. خلق الجو الملائم للطلاب لتعلم اللغة الانجليزية كلغة أجنبية . 3. اعطاء الطلاب فرصة واقعية وعملية في استخدام اللغة الإنجليزية . 4. تذليل الصعوبات والمخاوف من تعلم اللغة الانجليزية . 5. زرع حب التعلم واستغلال أوقات الفراغ لدى الطلاب . 6. جعل اللغة الانجليزية جزء من الحياة اليومية وتسهيل تطبيقها يوميا . 7. مساعدة الطلاب في تعلم اللغة الانجليزية بعيدا عن الأساليب التقليدية والمخططات النظرية . 8. دفع الطلاب الى نطق استخدام اللغة على نطاق متسع. 14 . وحدة المساعدة على الكتابة د. محمد سالم كيزهاتا رئيسا د. صهيب عالم عالم أمينا د. محمد ريزول كريم عضوا د. أبو بكر يوسف عضوا أ. فهد البرقان سكرتيرا

Publications

  • 1. Tilwani, Shouket Ahmad. “Subalternity: A Question in Amitav Ghosh and Khaled Hosseini.” Third Front 1.1 (2013): 113-127. Web. <http://thirdfront.in/ojs/index.php/tjhss/article/view/9>.
  • 2. Tilwani, Shouket Ahmad. “Instrumentality of Woman: A Study of The Hungry Tide and Sea of Poppies.” Maulana Azad Journal of the English Language and Literature 4.1 (2012):88-108.
  • 3. Tilwani, Shouket Ahmad. “Social Ethics an Instrumentality of Woman”. Women’s Human Rights: A Feminist Discourse. New Delhi: Anmol Publications Pvt. LTD., 2015. 207-227. Print.
  • 4. Tilwani, Shouket Ahmad. “Exclusion in the Reluctant Fundamentalist”. International Journal of Innovation, Creativity and Change 9. 9 (2019). 313-328. (Scopus Q2)
  • 5. Tilwani, Shouket Ahmad. The Orient: Villains in the plays of Marlowe and Shakespeare. Rupkatha Journal on Interdisciplinary Studies in Humanities, 12 (1). 1-13. (January-March, 2020). (Scopus Q2)
  • 6. Tilwani, Shouket Ahmad. Rewriting A Passage to India: A Study of Burnt Shadows. The Asian ESP Journal, 16. 2/2 (April 2020): 189-209. (Scopus Q2)
  • 7. Tilwani, Shouket Ahmad. Muslim Lives in the Post-9/11 Fiction: An Exploratory Study. Hamdard Islamicus 43. 2 (2020): 338-354. (Scopus Q4)
  • 8. Tilwani, Shouket Ahmad. “A Contrastive Analysis of Emotional Terms in Bed-Night Stories Across Two Languages: Does It Affect Learners Pragmatic Knowledge of Controlling Emotions? Seeking Implications to Teach English to EFL Learners.” Journal of Psycholinguistic Research, 2020. doi: 10.1007/s10936-020-09739-y. (Scopus Q1)
  • 9. Tilwani, Shouket Ahmad. Effect of Stress Perception of L1 on L2: A Case Study of Pakistani (Punjabi) Students. Asian ESP Journal, 27. 4/3 (October 2020): 219-237. (Scopus Q2)
  • 10. Tilwani, Shouket Ahmad. Flipped classroom model and self-efficacy in an Iranian English as a foreign language context: A gender-based study. Journal of University Teaching & Learning Practice 17.5 (2020). 1-16.
  • 11. Tilwani, Shouket Ahmad. Enhancing Basic Writing Skills in English through Classroom Activities at the Tertiary Level with Special Focus on the Slow Learners in the New College. The Asian EFL Journal. 27 (5.1) (December 2020). 391-403
  • 12. Tilwani, Shouket Ahmad. Learning Oral Communication Skills through Dramatic Dialogues: A Case Study of Graduates of Pakistani Universities. The Asian EFL Journal. 16 (16.2 (Dec 2020). 35-49.
  • 13. Tilwani, Shouket Ahmad and Danish Ahmad Mir. Trauma and Post-Trauma violence in Sam Shepard’s The Late Henry Moss. PalArch’s Journal of Archaeology of Egypt / Egyptology. 17(9) (2020): 6008-6018. Retrieved from https://archives.palarch.nl/index.php/jae/article/view/5147
  • 14. Tilwani, Shouket Ahmad and Mudasir Ahmad Gori. Enslavement to Emancipation of Woman in When Dreams Travel. PalArch’s Journal of Archaeology of Egypt / Egyptology, 17(9) (2020). 6031-6043. Retrieved from https://archives.palarch.nl/index.php/jae/article/view/5152
  • 15. Manipulation of the Involvement Load of L2 Reading Tasks: A Useful Heuristic for Enhanced L2 Vocabulary Development
  • 16. The Impact of Spaced and Massed Instruction on Foreign Language Reading Motivation and Reading Attitude among Pre-intermediate EFL Learners.
  • 1. Tilwani, Shouket Ahmad. “Subalternity: A Question in Amitav Ghosh and Khaled Hosseini.” Third Front 1.1 (2013): 113-127. Web. <http://thirdfront.in/ojs/index.php/tjhss/article/view/9>.
  • 2. Tilwani, Shouket Ahmad. “Instrumentality of Woman: A Study of The Hungry Tide and Sea of Poppies.” Maulana Azad Journal of the English Language and Literature 4.1 (2012):88-108.
  • 3. Tilwani, Shouket Ahmad. “Social Ethics an Instrumentality of Woman”. Women’s Human Rights: A Feminist Discourse. New Delhi: Anmol Publications Pvt. LTD., 2015. 207-227. Print.
  • 4. Tilwani, Shouket Ahmad. “Exclusion in the Reluctant Fundamentalist”. International Journal of Innovation, Creativity and Change 9. 9 (2019). 313-328. (Scopus Q2)
  • 5. Tilwani, Shouket Ahmad. The Orient: Villains in the plays of Marlowe and Shakespeare. Rupkatha Journal on Interdisciplinary Studies in Humanities, 12 (1). 1-13. (January-March, 2020). (Scopus Q2)
  • 6. Tilwani, Shouket Ahmad. Rewriting A Passage to India: A Study of Burnt Shadows. The Asian ESP Journal, 16. 2/2 (April 2020): 189-209. (Scopus Q2)
  • 7. Tilwani, Shouket Ahmad. Muslim Lives in the Post-9/11 Fiction: An Exploratory Study. Hamdard Islamicus 43. 2 (2020): 338-354. (Scopus Q4)
  • 8. Tilwani, Shouket Ahmad. “A Contrastive Analysis of Emotional Terms in Bed-Night Stories Across Two Languages: Does It Affect Learners Pragmatic Knowledge of Controlling Emotions? Seeking Implications to Teach English to EFL Learners.” Journal of Psycholinguistic Research, 2020. doi: 10.1007/s10936-020-09739-y. (Scopus Q1)
  • 9. Tilwani, Shouket Ahmad. Effect of Stress Perception of L1 on L2: A Case Study of Pakistani (Punjabi) Students. Asian ESP Journal, 27. 4/3 (October 2020): 219-237. (Scopus Q2)
  • 10. Tilwani, Shouket Ahmad. Flipped classroom model and self-efficacy in an Iranian English as a foreign language context: A gender-based study. Journal of University Teaching & Learning Practice 17.5 (2020). 1-16.
  • 11. Tilwani, Shouket Ahmad. Enhancing Basic Writing Skills in English through Classroom Activities at the Tertiary Level with Special Focus on the Slow Learners in the New College. The Asian EFL Journal. 27 (5.1) (December 2020). 391-403
  • 12. Tilwani, Shouket Ahmad. Learning Oral Communication Skills through Dramatic Dialogues: A Case Study of Graduates of Pakistani Universities. The Asian EFL Journal. 16 (16.2 (Dec 2020). 35-49.
  • 13. Tilwani, Shouket Ahmad and Danish Ahmad Mir. Trauma and Post-Trauma violence in Sam Shepard’s The Late Henry Moss. PalArch’s Journal of Archaeology of Egypt / Egyptology. 17(9) (2020): 6008-6018. Retrieved from https://archives.palarch.nl/index.php/jae/article/view/5147
  • 14. Tilwani, Shouket Ahmad and Mudasir Ahmad Gori. Enslavement to Emancipation of Woman in When Dreams Travel. PalArch’s Journal of Archaeology of Egypt / Egyptology, 17(9) (2020). 6031-6043. Retrieved from https://archives.palarch.nl/index.php/jae/article/view/5152
  • 15. Manipulation of the Involvement Load of L2 Reading Tasks: A Useful Heuristic for Enhanced L2 Vocabulary Development
  • 16. The Impact of Spaced and Massed Instruction on Foreign Language Reading Motivation and Reading Attitude among Pre-intermediate EFL Learners.

Contact the university leaders

Our male and female students, we are pleased to communicate with you and receive your inquiries through the communication system

Contact
  • Helpful Information
    • Phone Directory
    • Academic Calendar
    • Other Universities
    • Open Data
  • Portal Map
    • Jobs
    • Sitemap
    • Related Links
    • FAQs
    • Old portal version
  • Automation and Digital Transformation
    • Portal Team Member
    • Technical Support
    • Information Technology
  • Policies and Procedures
    • Policies
    • Tenders

Administration of Public Relations and Media

  • To call from inside the university 1200
  • To call from outside the university 011-588-1200
  • E-mail pr@psau.edu.sa
  • To request a service and open a fault report ithelp.psau.edu.sa

© Prince Sattam bin Abdulaziz University 2022

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Designed and Developed by the Deanship of Information Technology and Distance Learning