Skip to main content
logo
  • عربية
  • English
Login الرؤية الليلية
  • Top Management
    • Rector Office
    • The Emergence Of The University
    • Vision, Mission and Objectives
    • The Administrative Structure
  • Vice Rectories
    • Vice-Rectorate
    • Vice Rectorate of Academic and Educational Affairs
    • Vice-Rectorate for Development and Quality
    • Vice-Rectorate of Graduate Studies and Scientific Research
    • Vice-Rectorate of Branches
    • Vice-Rectorate of Female Students Affairs
  • Deanships
    • Deanship of Admission and Registration
    • Deanship of Preparatory Year
    • Deanship of Scientific Research
    • Deanship of Development and Quality
    • Deanship of Postgraduate Studies
    • Deanship of Human Resources
    • Deanship of IT and Distance Learning
    • Deanship of Library Affairs
    • Deanship of Community Service and Continuing Education
    • Deanship of Student Affairs
    • Institute of Research and Consulting Services
  • Media Center
    • News Center
    • Press Kit
    • Publications
    • University Newspaper
    • Photo Albums
    • Videos Album
    • Events
  • Initiatives and centers
    • Statistical Information Center
    • Business Incubator
    • Documents and Archive Center
    • University Education Development Center
    • Scientific Council
    • Marefa
  • The Library
    • University Libraries
    • Saudi Digital Library
  • Admission and Registration
  • عربية
  • English

Social

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Home

Faculty Members

  • Main Portal
  • Faculty Members
  • E-Services
    • Students Services
    • Faculty Members Services
    • Employees Members Services
    • Visitors Services
    • E-Services Portal
  • Contacts
    • Contact Form
    • Important Numbers
    • Maps

Breadcrumb

    You are here:
  1. Home /
  2. Faculty Members /

Prof.Khalid Abdullah Ghazi Alotaibi

دكتوراه في التقويم التربوي- كلية التربية– جامعة لاتروب بأستراليا Professor Department of Psychology College of Education in Al-Kharj
  • Kharj
  • 011-588-0000
  • ka.alotaibi@psau.edu.sa
  • Curriculum Vitae
  • Publications

Publications

  • 1- Alotaibi, K. (2014). "Student assessment strategies in classroom for their overall development: A case study", Paper presented at Canada International Conference on Education (CICE-2014), 16-19 June, 2014, Cape Breton University, Nova Scotia, Canada.
  • 2- Alotaibi, K. (2014). "Perception of Stakeholders towards the Effectiveness of Diploma Programs: A Case Study of Saudi Arabian University", World Journal of Education (ISSN 1925-0746 E-ISSN 1925-0754), Vol. 4, No. 4; 2014.
  • 3- Alotaibi, K. (2015). "Internal Factors that Prevent Using Assessment for Learning Strategies: A Case Study of Saudi Arabia", Paper presented At SC Formative Assessment Conference, 8 – 10 November 2015, Myrtle Peach, USA.
  • 4- Alotaibi, K., & Muramalla, V. (2015). “Evaluating Strategic Marketing in Higher Education through social media: A study with reference to Saudi Arabia". International Business Management, 9(6), 1042-1046.
  • 5- Alkahtani, M., Alotaibi, K. (2016). "What do Student Ratings Reveal?. A Case Study of a Saudi Arabian University", Journal of Applied Environmental and Biological Sciences, 6(4S)100-106, 2016.
  • 6- Intezar, M. T.; Alotaibi, K. A.; & Abdallah, A. S. (2016). “Patients’ Satisfactions from Public Hospitals Services in Alkharj and Hotat Bani Tamim: A Comparative Study”. Asian Social Science; 12(5), 2016.
  • 7- Alotaibi, K. (2016). Classroom Assessment: Perception and Practices in Saudi Arabia, LAP Lambert Academic Publishing, Germany.
  • 8- Alotaibi, K., & Muramalla, V. (2018). “Perceptions of Academic Staff on Workplace Ethics in Higher Education Institutions". Journal of Legal, Ethical and Regulatory Issues, 21(3).
  • 9- Alotaibi, K. (2019). “Teachers’ perceptions on factors influence adoption of formative assessment". Journal of Education and Learning; Vol. 8, No. 1.
  • 10- Muramalla, V., & Alotaibi, K. (2019). "Equitable workload and the perceptions of academic staff in universities". Educational Organization and Leadership, Vol. 26, Issue 2.
  • 11- Alotaibi, K. & Alharbi, M. (2022). Assessing Learning Outcomes of using mobile game integration in Teaching English vocabulary - a Case study of Saudi Arabia. International Journal of Sociotechnology and Knowledge Development (IJSKD), 14(1).
  • 12- Alotaibi, K. (2022). Corona Virus Pandemic Situation and its Effect on Distance Education in Saudi Arabia. International Journal of Sociotechnology and Knowledge Development (IJSKD), 14(1).
  • 13- العتيبي، خالد؛ البرصان، اسماعيل (1435). تقويم جودة مخرجات المشروع بتقويم التحصيل الدراسي للطالب، ضمن الدراسة التقويمية لمشروع تطوير مناهج الرياضيات والعلوم الطبيعية في التعليم العام في المملكة العربية السعودية، مركز التميز البحثي في تطوير تعليم العلوم والرياضيات، جامعة الملك سعود.
  • 14- العتيبي، خالد؛ السنوسي، عبدالعزيز (2015). اتجاهات طلاب جامعة سلمان بن عبدالعزيز نحو نظام ادارة التعلم الالكتروني البلاكبورد والمشاكل التي تواجههم عند استخدامه، مجلة كلية التربية – جامعة عين شمس، العدد (39) الجزء (4أ).
  • 15– العتيبي، خالد؛ عبدالله، أحمد (2016). مدى فاعلية البرامج التربوية في تنمية الموارد البشرية بالجامعات السعودية من وجهة نظر مسؤولي كليات التربية. المجلة التربوية الدولية المتخصصة، العدد العاشر، المجلد الخامس، تشرين الأول.
  • 16 -العتيبي، خالد؛ البرصان، إسماعيل؛ عبد، إيمان رسمي؛ الشايع، فهد. (2017). نوعية تحصيل طلبة المرحلة الابتدائية في مادة الرياضيات وفق مشروع تطوير الرياضيات والعلوم الطبيعية في التعليم العام بالمملكة العربية السعودية، مجلة العلوم التربوية والنفسية - جستن، جامعة الملك سعود، الرياض، العدد 65 ، جمادى الآخرة 1438 هـ مارس 2017.
  • 17– العتيبي، خالد. (2018). مستويات أداء طلاب الثانوية العامة في المملكة العربية السعودية في اختبار القدرات العامة دراسة مقارنة بين أداء طلاب المدارس الحكومية والأهلية، مجلة العلوم التربوية والنفسية، جامعة البحرين، مج 19، ع 1.
  • 18- العتيبي، خالد؛ البرصان، إسماعيل؛ عبد، إيمان رسمي؛ الشايع، فهد. (2018). نوعية تحصيل طلبة المرحلة المتوسطة في مادة العلوم وفق مشروع تطوير الرياضيات والعلوم الطبيعية في التعليم العام بالمملكة العربية السعودية. مجلة جامعة طيبة للعلوم التربوية، المدينة المنورة، المجلد 13، العدد 2.
  • 19- العتيبي، خالد؛ العنزي، عيد؛ رحمة، أحمد. (1440). أسباب العود إلى تعاطي المخدرات بعد العلاج: دراسة وصفية تحليلية لنزلاء مجمع الأمل للصحة النفسية بالرياض كما يراها المختصون والمعالجون. مجلة البحوث الأمنية، كلية الملك فهد الأمنية، الرياض، المجلد 28، العدد 73.
  • 20– العتيبي، خالد. (2019). مستوى التحصيل الدراسي لدى طلبة الثانوية العامة في المدارس الحكومية والأهلية في المملكة العربية السعودية: دراسة مقارنة، مجلة كلية التربية، جامعة أسيوط، مصر، مج 35، ع6.
  • 21– العتيبي، خالد. (2020). القدرة التنبؤية لمعدل الثانوية والاختبار التحصيلي في التنبؤ بالمعدل التراكمي لطلبة كليات التربية بجامعة الأمير سطام بن عبدالعزيز، مجلة التربوية للبحوث التربوية والنفسية والاجتماعية، جامعة الأزهر، مج 39، 186 ج3.
  • 22– العتيبي، خالد؛ إبراهيم، هدى؛ عسيري، صالحة، المزيني، مزنة. (2020). فاعلية استخدام استراتيجية الاستقصاء في تنمية المهارات الإدراكية للأطفال من وجهه نظر معلمات الروضات الحكومية، مجلة دراسات تربوية واجتماعية، كلية التربية، جامعة حلوان، مج (26) 3، ص ص 97 - 130.
  • 23– العتيبي، خالد. (2022). قياس كفايات التعليم الالكتروني وفق نموذج TPACK لدى معلمي ومعلمات المرحلة الثانوية بالمملكة العربية السعودية، المجلة العربية للدراسات التربوية والاجتماعية، جامعة المجمعة، ع(19)، يوليو، ص ص 171-211
  • 24– العتيبي، خالد؛ الداوود، منال؛ إبراهيم، هدى. (خطاب قبول نشر). قياس اتجاهات العاملين في المجال التربوي نحو تطبيق مدارس الطفولة المبكرة بالمملكة العربية السعودية، مجلة العلوم التربوية، جامعة الأمير سطام بن عبدالعزيز.

Contact the university leaders

Our male and female students, we are pleased to communicate with you and receive your inquiries through the communication system

Contact
  • Helpful Information
    • Phone Directory
    • Academic Calendar
    • Other Universities
    • Open Data
  • Portal Map
    • Jobs
    • Sitemap
    • Related Links
    • FAQs
    • Old portal version
  • Automation and Digital Transformation
    • Portal Team Member
    • Technical Support
    • Information Technology
  • Policies and Procedures
    • Policies
    • Tenders

Administration of Public Relations and Media

  • To call from inside the university 1200
  • To call from outside the university 011-588-1200
  • E-mail pr@psau.edu.sa
  • To request a service and open a fault report ithelp.psau.edu.sa

© Prince Sattam bin Abdulaziz University 2022

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Designed and Developed by the Deanship of Information Technology and Distance Learning